February 24, 2012

Today's story

Posted By Jibam Xavier at 9:17 PM Links to this post
ariny hari y paling okay lha buat ak 
wlaupn dgn demam y melanda diri ak nie 
ak sgup gak kluar skejup smata-mata nk beli burger 
sebab pwot ak nie lapar sgtsgt ,
dh bpe hari ak x sntuh nasi . asyik mam roti aje .
tapi mmg x sngka tdi , ak jmpe ubat rindu ak ..
dari jauh ak nmpakk my syggg ,
dy kluar dari kedai , 
ak rase mcm nk jerit aje panggil dy .
tapi , ak bru sedar . y ak x blh gngu dy .
nmpakk ny dari jauh aje lha ak tengok dy .
tapi xpe , ak x kesah . tengok dari jauh pn .
sekurang-kurang ny ak dapat lepas rindu ak  .
ak dapat semangat utk ak trus hdup
tiba tiba pula ak rase mata ak berair .
ak x thu knape ia tiba tiba nk berair .
mybe sbb hati ak trlampau rndu kn dy .
wlau pe pn , ak nk dy tahu dan 
kalau blh ak nk 1 dunia nie tahu , y ak syg dy sesgttt .

Tuju-tuju rindu :')

Posted By Jibam Xavier at 4:20 AM Links to this post
-ak tujukan lagu nie untuk my sygg , FATIN AMYRA-
..Tuju-tuju rindu....

..karaoke box at Central Square, Sg.Petani..
with mady & khubai :)


sejak ku bertemu dengan mu
hatiku menjadi semakin rindu
tak dapat nak disembunyikan lagi
perasaan ini

kekasih ak telah jatuh cinta
padamu hanyalah yang aku puja
kekasih inginkan engkau menjadi
oh, buah hatiku

tersiksa ak jiwa tersiksa
bila mataku tak memandang matamu
berillah aku peluang membuktikan sayangku ini
demi kasih kita ku korbankan jiwa

kau menjelma bagaikan bidadari
yang singgah di kala hatiku sunyi
kau umpama pelangi waktu pagi
keayuanmu menambat hati

tuhan tolonglah aku ku cintai dia
sungguh-sungguh hatiku bukanlah dipaksa
sayang sambutlah rindu ridu yang aku tuju
tuju kepadamu duhai kekasihku

February 21, 2012

Nyanyian Rindu Buat Kekasih

Posted By Jibam Xavier at 9:40 PM Links to this post
-beby sayanggg , b bagi lirik lagu nie untuk beby ..

Tiada yang lain yang ku cinta
hanyalah padamu ..
Tiada yang lain yang ku rindu
hanyalah dirimu ..

Tiada yang lain yang ku mahu,
hanyalah kasihmu ..
Tiada yang lain yang ku puja,
hanyalah dirimu ..
Tak mungkin aku berpaling,
berpaling mencari yang lain ..
Tak mungkin ak biarkan kau merana ..

Aku cinta kepada mu sepenuh hati
Janganlah kau ragu kasih,
ragu padaku ..
Sejujur niat ku niat bersama,
selama-lamanya ..
Janganlah kau pergi kasih,
pergi dariku .. 

Ku nyanyikan lagu rindu,
buatmu kekasih ..
Ku baca puisi syahdu,
puisi kita ..
Ku ingin kau di samping ku,
untuk sama-sama ..
Melayarkan bahtera cinta yang terbina ..
Oh ..kekasih, dengarkanlah ..

Bila aku tersiksa, kaulah penawarnya ..
Bila kau terluka, akulah  penyembuhnya ..
Kita sama-sama sudah jatuh hati, jatuh cinta ...


Everything all about you

Posted By Jibam Xavier at 9:34 PM Links to this post

Sayangg, ape y kite lalui skrg adalah dugaan ..
setiap hari b menghitung hari, menghitung masa y berlalu ..
blerr b akan dapat peluang ?!
b x tahu ape y dh jadi dekat diri b, serius b xtahu, sumpahh ~ ..
setiap hari b sntiase rindu kn beby sesgttt ..
dan asyik fikir kn tentang diri beby ..
hari nie b rindu, esok lusa perasaan b ..
semakin lama semakin sayang, 
dan harihari seterusnya pula cinta b ..
semakin lama semakin membuak-buakk ..
beby sygg, anything all about you ..
b boleh jatuh hati, b boleh jatuh syg dekat beby ..
beby suke dimanjakan mcm budakbudak kecik =) ..
kalau boleh tiaptiap hari nakkk dimanjakan ..
dan setiap kali jmpe ada aje y berlaku ..
b suke perhatikan tingkah laku beby, ape y beby buat, 
bisikan iLOVEyou, iMISSyou di telinga b ..
gigit b smpai lebamm ..
b rindu smue tu sgtsgt sygg, you make me hepy sygg ..
trase diri b disayangi dan dihargai ..
dari smue segala perbuatan beby .. 
b nmpakk perasaan sayang dalam diri beby,
dan beby sendiri tahu kn dari perbuatan b ..
b sygg beby gylerrr-gylerrr lha sygg ..
dari perbuatan nie kite boleh tahu org sayang kn diri kite kn ..
tiaptiap malam b tdo berteman kn baju PRADA beby ..
setiap hari mulut b sntiase menyebut-nyebut nama beby, 
+ FATIN AMYRA~
ialah budak  kecik y betahh mulut blerr bercakap ..
happening, caring
dan mesra alam dgn smue org ..
b dh lame x kiss beby , i miss yor lips sygg ..
+ seriously i MISS ~~ ..
dh lame kita x berbual, 
skrg sikap tu turun pada mady a.k.a budakkk buaiih, 
dy bahagia dgn mira ..
hanphone 24 jam dalam tangan, 
b jelez tengok mady dgn mira ..
tapi ape y b boleh buat, b bersabar aje sygg ..
bersabar utk kite ..
b tahu b akan dapat peluang nie satu hari nnti ..
sygg , walau pe pn y trjadi, 
jgn sesekali ubah hati dan perasaan beby utk org laenn ..
jgn sesekali cheating,  jgn sesekali curang,
beby akan sntiase ada dalam hati b ..
akan sntiase ada DALAM HATI BIYY ..
b nakk beby jaga diri, jangan buat b esaw ..
jadi apeape nnti b x boleh nakk jaga dan tengok beby ....
b LOVE beby sangatsangatsangat lha sangat ~
mwahhhhx , iLOVEyou sygg ..

..True love never dies..
-it only gets stronger with time-





February 20, 2012

bertiga

Posted By Jibam Xavier at 11:09 PM Links to this post
nakkk bercerita tentang kawan, iyerr ..dari dlu sampai lha skrg aku x akan berhenti bercakap dan menulis tentang kawan, persahabatan, friendship. dan mungkin kebanyakan cerita tu mungkin berulang ..orang mungkin bosan membaca, tapi bagi aku x pernah bosan bila bercerita tentang kawan ..maksud bercerita di sini, bukanlah bergosip atau mengumpat tentang mereka.
 
selagi kita hidup, kita akan jumpe bermacam orang.. dan ada diantara mereka mungkin hanya orang asing yang hanya kita bertembung berkali-kali di tempat kebiasaan.. ada di antara mereka mungkin menjadi kenalan yang mungkin hanya tahu nama kita, dan ada di antara mereka akan menjadi kawan yang berborak dengan kita perkara-perkara biasa, dan ada di antara mereka yang menjadi kawan yang rapat yang mungkin berkongsi cerita dan punya memori bersama kita..

mungkin kerana aku seorang suka berkawan, aku mudah sayang pada kawan-kawan.. dan bila kau sayang, kau akan rasa rindu pada mereka, ya..aku punya ramai kawan. dan aku rindu kesemua mereka. tapi yang terutamanya pada mereka yang sentiasa dengan aku tu.. mereka lha yang terkadang suka buat kerja gila.

mungkin perkenalan kami tu satu kebetulan atau mungkin juga jodoh.. hidup bertemankan mereka, bukan satu perkara merugikan.. kenapa ya? tanpa mereka mungkin aku akan jadi budak skema.. hidup dengan mereka, mengajar aku erti bersahabat. hidup dengan mereka, memberi aku banyak cerita untuk dikongsikan.. hidup dengan mereka mengajar aku menjadi lebih kuat.. hidup dengan mereka memberi aku satu kehidupan yang x membosankan.







p/s : terlebih rajin nak full kan ayat . huhuhu :p

Beby cygg

Posted By Jibam Xavier at 10:45 PM Links to this post
Beby cygg, skrg b nk bgthu y b still menyayangi dan mencintai syg, b x prnah lupa bby walau sedetik , ape y b buat sknk ..b buat ape y bby prnah swuh b buat dlu ..b sabar, b sabar lalui harihari b utk bby ..b akan terus setia dan akan terus stay dgn bby, b akan trus brjuang utk bby, slagi b bleh pertahankan hbgn kite, b akan tetap pertahankan smpai akhir nafas b ..bby jgn esaw, oke ..bby x akan sesekali brkongsi kaseh dgn org laen ..b hnya bby sorg y punya, dri b adalah utk bby dan b adalah HAK bby ..setiap hembusan nafas, hati, perasaan, kaseh, sayang, cinta dan nyawa b adalah kepunyaan bby ..hati b hnya tulis nama FATIN AMYRA shaje ..b akan tempuh setiaap dugaan dan halangan ngn bby, kite samesame lalui smue nie ekk ..kite akan bukti pada dy org y kita boleh berjaya ..ingt bby syg, sejak kite lost cntct ..b sntiase rindu kn bby, if b online b akan slalu buka wall bby, stiap kali b pgg hanphone, first y b buat ..b akan tengok album gambar bby n album couple kite dlu ..bia lha org nk kata ape, dgn gambar t0o aje lha ..dapat ubat rindu b dekat bby, bby akn sntiase ada aje dlm hati b ..oh ye, b slalu dengar lagu Awi Rafael -Bila Aku Jatuh Cinta ..b thu bby suke sgt dgn lagu tu kn, b x prnah jemu dengar lagu tu berulang kali ..one day, i will take you in my arms ..i love you forever, i give you my word and i give you my heart ..just close yor eyes and feeling my heart and know this feeling won't go away ..my life it's not complete without you, every word i say is true ..this i promise you :) ..iLOVEyou moremoremoremore than you know .




p/s : i may never get to see you as often as i like, i may not get to hold you in my arms all through the night ..but deep in my heart i truly know, you're the one that i love and can't never let you go .

February 17, 2012

Aku sunyi

Posted By Jibam Xavier at 9:08 PM Links to this post

I'm not oke , not oke , not oke and not oke !!!
ak rindu dy sgtsgt , rindu nk dgr sore dy ,
dlu dy sntiasa ada dgn ak , 
ape ak buat , dgn spe ak kluar ,
dy sntiasa teman ak ,
sblum tdo , tiaptiap mlm ak dgr sore dy ,
bgn tdo , ak bace message dy . 
tiaptiap pagi sblum dy p skewlh . msti dy antar message kt ak
" yunk ..Bby g ckulaa dlu aww ..take care ..miz you love you muahh "
dy lha gak y slalu sabotaj tdo ak , slalu gediks ngn ak .
tp sknk , smue ny dh hilang . 
ak x leyh dgr sore dy lagi dh ,
harihari ak asyik fkr psal dy , dy dh mkn ke blum?
dy buat ape? dy gediks ngn spe?
ape bnde y ak buat , ak sntiase tringt kn dy .
tiaptiap mlm ak nangis sebab ak rindu dy .
ak rindu dy sgtsgt , ak nk lepas tp x boleh ..
so , ak pendam aje lha sorg2 . sedih kn =(
       dan dlm masa y same gak hati ak nie sakit .
+ sakit + kecewa + geram +
sebab ak x leyh nk pertahankan hubungan ak dgn dy .
ak xde kuasa , ak bkn ultraman y blh mngeluarkn kuasa , hahahaaa ...
ak hnya lha manusia biasa y ada hati dan perasaan aje .
y x pnya harta dan darjat (cehhhhhh , ayt . sengal kn)!
try to be hepy , try utk senyum . try wt mcm biasa .
byk kenangan y dh jadi antara ak dgn dy wey .
serius , ak xleyh lupa dy walaupun sesaat .
ak hargai setiap detik masa ak dgn dy .
now , ak nk dy thu y ak sntiasa rindu dy ..
ak x prnah lupa dy . ape hal y brkaitan dgn dri dy .
first ak knal dgn dy , dy kata ak smbong .
mcmmcm y dy kata kt ak dgn kata ak nie sombong .
ak sntiasa ingt , x prnah lupa pn wey .
ak hope sgtsgt dy x lupa ak .
bg ak dy lha y trbaekk dlm hati ak .
hati ak akn sntiasa ada utk dy .
ak akn cuba lalui harihari ak tnpa dy .
ak akn cuba n pakse dri ak utk hepy .
ak hepy if dy  hepy , ak sedih if dy sedih .
ak xnk sapesape pn sakiti dy .
ak akn tgk dy dri jauh , if ak x dpt tgk dy . 
ak tgk umah dy pn xpe lha . 
aslkn pala otak ak n mnda ak x lupa
ak sayang dy ~


February 15, 2012

Untuk beby

Posted By Jibam Xavier at 3:11 PM Links to this post
Bila Aku Jatuh Cinta -Awi Rafael

Bisakah ku tanpamu?
Bilakah ku tanpamu?
Hatiku mulai rapuh, hatiku mulai sedih
Bisakah ku tanpamu?
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu, akan ku tulis lagumu
Akan ku katakana kata-kata indah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu, menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah.. hanya untukmu
Relakah ku tanpamu?
Relakah ku tanpamu?
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu, akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu, menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah..




p/s : syg , b mnta maaf sebab x nyanyikan lagu nie utk bby . bby dh byk kali swuh b nyanyi

        lagu nie . ade pluang t , b akn nyanyikan lagu nie utk bby ek ...


Salahkah ak ;'(

Posted By Jibam Xavier at 1:15 PM Links to this post
salahkan ak utk menyayangi dan mencintai dy wey !!!
setiap hari, ak sntiasa tringt kn dy 
dan xprnah lupa dy walaupun sesaat ...
sebab ape ?! sebab ak rindu dy sgtsgt , 
5 bulan ak dgn dy wey , mcmmcm y trjdi . 
sknk smueny dh hilang wey , ak sedih !!!
dulu setiap hari dy sntiasa ada dgn ak , teman ak ..
ak prgi mana-mana pn dy sntiase ada ...
tp sekarang ;'( , smue ny dh xde .
dy org dh rmpas smue kebahagiaan ak .
skrg bgthu ak wey ,..
sape y akn teman ak tyme ak sunyi , 
sape y akn teman ak tyme ak sedih ,
sape y akn teman ak tyme ak sakit , 
sape y akn teman ak tyme ak hepy ,
sape y akn teman ak message ,
sape y akn teman ak brbual .
sape y akn jdi tmpat ak nk mngadu ,
skrg smueny dh xde . ak dh hilang dy wey .
ya allah , knape nie smue harus trjadi dekat ak ,
kebhagiaan y ak dapat , smue ny skejup ..
ak x thu ape y harus ak lakukan skrg .
life ak , hati ak , perasaan ak .
spe y akn jge ak . spe lgi y ak nk cri .
y blh syg ak mcm mne ak syg dy .
susah wey , hny dy aje y blh jge ak .
tgk lha sknk , life ak dh x mnentu slepas ak hilang dy
ak ingin kn dy sgtsgt , tpi ak sedar ak x setaraf dgn dy .
ak sedar spe dri ak , tp salahkah ak dgn dy bersama .
ak ingin kn cinta dy , tp ak takut cinta ak nie akn buat dri dy disakiti .
ak akn belajar utk cuba jauh kn diri dari dy ,
tp hati ak akn tetap ade dgn dy aje ,
ak xkn prnah brhenti utk terus menyayangi dy .
sknk ak trase ade ssuatu y hilang dari hati ak .
cinta ak x dapat nk diteruskan lgi , tp hati ak ..
smakin hari smakin syg dkt dy ,
dan hati ak juga x prnah brhnti utk terus 
rindu, kasih, sayang dan cinta dy sgtsgt ...
ak x akan tinggalkn dy , tpi ape y ak blh buat ...
ak x terdaya , ak xde smngat selepas ak hilang dy ...
ape y trjdi , myb fmly dy nk y trbaekk utk dy ,
adalah utk kebaikan dri dy , 
ak xnk fmly dy terus sakiti dy krna brkwn dgn ak .
hati ak akn sentiasa dekat dgn dy , 
ak prcye dy dan yakin sgtsgt .
cinta dy utk ak teguh , 
cinta dy hnya utk ak sorg !
if btul cinta dy utk ak . 
dy xkn dapat lupa ak . dy akn cri ak .
ak akn trus tggu , ak akn trus bersabar .
5 tahun pn ak akn tetap terus menunggu dy .
ape y ak tulis , 
setiap airmata ak menitis jatuh ,
sbb ak mmg btul2 eclasz syg n cinta dy .
iLOVEyou so damn much .
biyy cinta bby sgtsgt .
LOVE YOU FOREVER <3

February 14, 2012

Bila kita hilang perasaan

Posted By Jibam Xavier at 2:32 PM Links to this post
Perasaan suka , perasaan sayang , perasaan kasih , perasaan minat , perasaan malu bila trjumpany , perasaan trase ingn mngenaliny , atau lbih mudah kata perasaan cinta . perasaan yang kata orang, bila kita mngalaminy , seolah-olah dunia ini kita y punya! perasaan bila kita hilang org y kita sygg seolah-olah tiada prkataan y dpt mnggambarkn perasaan sbenar knape kita smpai sbgini jadiny ..itu smue hnya diri kita sndri aje y thu mcm mne jdiny ..Kadangkala , krna perasaan tertentu , kita hilang 'perasaan' . ia trase amat pedih dan perit skali ..trase mcm dunia nie y cerah tibatiba jadi gelapp , trase bhgia y bru smlm kecapi tibatiba hilang , mcm t0o lha y ak rase smlm , smpai ak hilang perasaan , ak hilang bawa dri sbb ak hilang org y ak sygg ..hingga ak trpkse susahkn kwnkwn ak utk cari ak , ak susahkn hati org y ak syg , ak minta maaf sygg ;'( ..bkn niat ak nk buat mcm t0o tp ak down sgtsgt smlm , syg ak nk kau thu dan ak rase kau sndri pn thu kn perasaan ak kt kau mcm mne ..garagara ak syg kau ak dpt sakit tp ak nk kau thu , sakit y ak dpt itu smue x pntg , ak x kesah ak dpt sakit sbb kau , ak x kesah ape org lain nk ckp !ak x kesah if ada org nk halang ak truk mcm mne skali pn , aslkn ak akn tetap ngn kau , ak akn truskn gakk hbgn ak dgn kau ..ak xnk hilang kau , sbb ak sygg n cinta kau sgtsgt ..if ak hilang kau , mcm mne dgn hati ak ?! perasaan ak , hati ak n cinta ak hnya utk kau sorg ..bolehkah ak truskn hdup ak nie tnpa kau ..kau sndri thu kn 1 hari x cntct bagai nk gylerr ak , mcmmcm y ak fkir , nk swuh ak putus hbngn ngn kau , lgi lha ak x sgup ..tp utk kau , ak sgup korbankan  masa ak utk kau , ak akn sabar demi kau . 2 3 tahun skalipn ak akn sgup tggu kau ..ITU JANJI AKU !!!

 

Bubut punya stories Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting